info@smilingfaces.nl 010 - 4659797
  • nl
  • en

FAMILY
IS
EVERYTHING

Voor uw huis en/of kinderen wilt u het beste. Wij adviseren u over de beste oplossing voor uw familie en ontzorgen u bij al het regelwerk.

Wat kunt u van Smiling Faces verwachten?

Een fantastische samenwerking voor zowel familie als au pair of huispersoneel is onze missie. Wat kunt u van Smiling Faces verwachten?

Welke oplossing past het beste bij ons?
Smiling Faces biedt u diverse oplossingen om u en/of uw familie te ondersteunen. In een persoonlijk gesprek helpen we u graag verder.

Welke kandidaat past het beste bij onze familie?
Welke eigenschappen, ervaringen en vaardigheden vinden wij belangrijk van een au pair of huispersoneel? Nadat u bij ons een zoekopdracht heeft geplaatst, stellen we samen met u een profiel op. Op basis van uw profiel matchen we u met de juiste au pair of huispersoneel uit onze database of gaan we actief op zoek naar een geschikte kandidaat.

Wat kan ik van een kandidaat verwachten?
Wij informeren de au pair, huispersoneel en de familie over de basis van de samenwerking. De werkzaamheden verschillen per kandidaat. De verantwoordelijkheden van een au pair zijn gebonden aan vaste regels van het cultureel uitwisselingsprogramma. De taken van het huispersoneel uit het werkprogramma (Flex nanny, houdshoudster/mananger, PA en/of zorgverlener) bepaalt u in overleg. Tips voor een prettige samenwerking ontvangt u gedurende het zoek- en matchproces.

Hoe regelen we alle administratie rondom onze kandidaat goed?
Ondersteuning kunt u van ons verwachten op het gebied van allerlei administratieve zaken rondom uw kandidaat (o.a.) verzekeringen, vliegticket, visa’s en contracten.

Hoe maak ik onze kandidaat duidelijk wat wij verwachten van haar?
Smiling Faces informeert de au pairs en huispersoneel over de belangrijkste taken en verantwoordelijkheden d.m.v. onze training manual en voorziet u van handige tools voor een prettige samenwerking. Natuurlijk bent u als familie verantwoordelijk om haar taken en verantwoordelijkheden binnen uw gezin helder te communiceren. Bij voorkeur via een door ons aangeleverd weekschema. De eerste maand is echt ‘learning the job’.

Als onze kandidaat in Nederland is, hoe zorgen we ervoor dat zij contact krijgt met andere kandidaten?
Deelname aan ons Enjoy & Explore Holland programma is succes verzekerd. Tevens ontvangt iedere kandidaat een lijst met mensen die al via Smiling Faces in Nederland zijn.

Als de samenwerking tussen ons en de kandidaat niet goed gaat. Welke rol speelt Smiling Faces Private Services?
We begrijpen dat u problemen kunt ondervinden in de samenwerking met de au pair of huispersoneel. Als familie bent u het eerste aanspreekpunt en is het de verantwoordelijkheid van kandidaat en familie om eventuele vragen en problemen samen op te lossen. Natuurlijk willen wij u en de au pairs en het huispersoneel daar altijd bij ondersteunen en delen we graag onze ervaring en kennis op dit gebied. Bijvoorbeeld door onze evaluatie, 3 à 4 weken na start van uw kandidaat, met werkbare tips of in serieuzere gevallen met een gesprek bij ons op kantoor. In 99% van de problemen zijn verkeerde verwachtingen en miscommunicatie de oorzaak van problemen. Als de verwachtingen duidelijk zijn, de communicatie tussen beide partijen helder en open is en de intenties integer, ligt er een fantastische basis voor een leuk jaar samen. Zie ook onze tips voor een prettige samenwerking.